Begagnad Honda CR-V 2019-
Tänk suv, tänk Japan och de flesta svarar Toyota RAV4, vilket inte är konstigt. Toyota var tidigt ute med att erbjuda högbyggda bilar som inte nödvändigtvis var ämnade för terrängkörning. Stadsjeepar! Honda CR-V har i alla år fått spela andrafiol, tack vare sin än mer anonyma framtoning, men trots det en försäljningsframgång som nu är inne på sin femte generation.
Senaste generationen visades redan på Detroitmässan 2016 och en europeiskt anpassad version började säljas i Sverige först sent 2018. CR-V går inte längre att få med dieselmotor, utbudet består av en 1,5-liters bensinare med ett effektuttag på antingen 173 hk eller 193 hk samt en tvåliters hybriddrivlina på 184 hk. Hybridsystemet fungerar annorlunda än hos till exempel RAV4, där två små elmotorer stöttar bensinmotorn. Hos CR-V Hybrid är det elmotorn som står för drivningen, som får sin energi från en generator som drivs av bensinmotorn. Kort och gott: den går i allra högsta grad fortfarande väldigt mycket på bensin.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa. Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se