Begagnad Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid 2014-2018
Mitsubishi var med Outlander Plug-in Hybrid märket som satte laddhybriderna på kartan. Nu har den funnits under många år och är ett relativt säkert kort att satsa på samtidigt som begagnatmarknader innehåller många exemplar, från nyare till äldre. Här får du reda på allt du ska hålla koll på vid ett begagnatköp.
Innan Mitsubishi Outlander kom som laddhybrid, med den tredje generationen av modellen 2014, förde Mitsubishi en ganska osäker tillvaro i Sverige. Men Outlander Plug-in Hybrid (PHEV) räddade försäljningen och naglade fast märket på tjänstebilsmarknaden i Sverige. I första hand var det företagen som köpte den då relativt dyra Outlander hybrid för 419 900 kronor och uppåt. Tjänstebilsförararna kunde glädjas åt rabatterat förmånsvärde och låg bränslekostnad.
Törstig utan el
Kör du utan el är Outlander Plug-in Hybrid en tung suv med relativt törstig bensinmotor.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se