Begagnad Volkswagen Passat 2019–
Ända sedan 1990-talet har den hört till de mest populära bilarna i Sverige. Sedan senaste uppdateringen är den allra mest populära versionen dessutom laddbar. Men hur är den som begagnad?
I detta begagnat-test får du bland annat reda på:
✓ Modellens starka sidor.
✓ Bensin, diesel, laddhybrid – det ska du välja.
✓ Vad den kostar i inköp, service och reparationer.
✓ Bilens svaga sidor och...
✓ ... vad du absolut ska se upp med!
Det räcker med att åka ut till en villaförort i vilken medelstor stad som helst för att förstå att det sålts ett gäng Volkswagen Passat i Sverige. Sida vid sida på radhusgatorna står de. Och alltsom oftast med en laddkabel inpluggad. Med den senaste uppdateringen av Passat har nämligen spelplanen vänts. Helt plötsligt heter den överlägset mest sålda modellen GTE i tillnamn, och är, just det, en laddhybrid.
Vi behöver bara gå tillbaka till åren innan uppdateringen 2019 för att se helt andra siffror. Där är 2.0 TDI, en hyfsat snål tjänstebilsanpassad diesel, lika dominant.
Trots att GTE även fanns då, så stod den bara för en tredjedel så många exemplar som nämnda diesel. Men så har också tiderna förändrats. Och Volkswagen Passat har blivit bättre.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se