Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Alfa Romeo GT 3,2 2005 mot Alfa Romeo GTV 6 2,5 1983Alfa Romeo GT 3,2 2005 mot Alfa Romeo GTV 6 2,5 1983Alfa Romeo GT 3,2 2005 mot Alfa Romeo GTV 6 2,5 1983
Alfa Romeo GT 3,2 2005 mot Alfa Romeo GTV 6 2,5 1983

Alfa Romeo GT 3,2 2005 mot Alfa Romeo GTV 6 2,5 1983

Premium En klassiker under huven. Alfas klassiska V6-motor har slutat    tillverkas efter 25 år. Vi kör  första och sista coupémodellerna med den    välljudande maskinen. Alfa GTV 6  2,5 1983 och Alfa GT 3,2 2005.

Slät asfaltsväg. Öppna fält och lummig grönska i skön blandning. Ingen trafik. Lagom knixiga böjar, spännande feldoseringar, intressanta krön. Sommarregnet som började i natt verkar inte ge med sig, annars är inramningen perfekt för en långsväng med två gashungriga sportcoupéer från Alfa Romeo. En alldeles ny och en lite äldre. 

Eftersom jag fick välja började jag min dag i Fredrik Romares röda GTV 6 2,5 från 1983 och nu sitter jag rak i ryggen med håret mot innertaket, benen böjda i halv skräddarställning och armarna nästan raka. Händerna vilar koncentrerat på träratten och det är ingen tvekan om vad jag håller på med. Jag KÖR. 

LÄS PREMIUM GRATIS I EN VECKA

Få tillgång till hela Expressens digitala värld.

Allt detta ingår:

  • Alla artiklar på Expressen.se och i Expressen–appen
  • E-tidningen – upptäck dagens Expressen och utvalda magasin
  • Dela din prenumeration med upp till 3 personer
  • Ingen bindningstid – säg upp när du vill
Alla läsare kan använda den fria provperioden en gång. Därefter är priset 89 kr/mån. Tillsvidareprenumeration. Ingen bindningstid – säg upp när du vill.

Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.