Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Foto: Glenn Lindberg

Hyundai Nexo mot Toyota Mirai

Hyundai Nexo är det senaste om du vill ha en vätgasdriven bränslecellbil. Är den bättre än Toyota Mirai? Vi kör bränslecellbilarna till världens första soldrivna vätgasstation i Mariestad och får en försmak av eldrift utan räckviddsångest.

Vätgassamhället byggs sannerligen inte på en dag. Vi har läst om bränslecellbilar i flera decennier vid det här laget och sett prototyper komma och gå. Men 2019 går ändå till vätgashistorien i Teknikens Världs annaler. Detta är nämligen vår allra första vätgasduell.

Lacken är trendigt matt, och Hyundai Nexo får många att vända sig om. Men det syns inte att den är vätgasdriven, den ser ut som en konventionell, modern mellanklass-suv. Foto: Glenn Lindberg

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill

Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.