Hyundai Nexo mot Toyota Mirai
Hyundai Nexo är det senaste om du vill ha en vätgasdriven bränslecellbil. Är den bättre än Toyota Mirai? Vi kör bränslecellbilarna till världens första soldrivna vätgasstation i Mariestad och får en försmak av eldrift utan räckviddsångest.
Vätgassamhället byggs sannerligen inte på en dag. Vi har läst om bränslecellbilar i flera decennier vid det här laget och sett prototyper komma och gå. Men 2019 går ändå till vätgashistorien i Teknikens Världs annaler. Detta är nämligen vår allra första vätgasduell.
Lacken är trendigt matt, och Hyundai Nexo får många att vända sig om. Men det syns inte att den är vätgasdriven, den ser ut som en konventionell, modern mellanklass-suv. Foto: Glenn Lindberg
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se