Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Mercedes GLC 300 de möter Volvo XC60 Recharge T6. Båda laddhybrider.Mercedes GLC 300 de möter Volvo XC60 Recharge T6. Båda laddhybrider.Mercedes GLC 300 de möter Volvo XC60 Recharge T6. Båda laddhybrider.
Mercedes GLC 300 de möter Volvo XC60 Recharge T6. Båda laddhybrider. Foto: Patrik Lindgren / Expressen Lifestyle

Mercedes GLC 300 de mot Volvo XC60 T6 Recharge

Premium Laddhybriderna Mercedes GLC 300 de och Volvo XC60 T6 Recharge imponerar, både på papperet och i verkligheten. Lång räckvidd, bra utrymmen och trevliga att åka i, men vilken är bäst? 

Trots att priser, ränta och inflation rusat uppåt fortsätter Volvo XC60 att sälja. Den har liksom limmat fast sig i toppen av nybilsregistreringsstatistiken, sedan årsskiftet 2022–2023 ligger den trea totalt. Sett till registrerade laddhybrider under samma period leder den. Instegspriset för laddhybriden, alltså den T6 vi kör här, är 655 900 kronor. Man skulle kunna tro att det avskräcker, men än så länge inte. Långt ifrån. Sett till andrahandsvärde märks tydligt att det är en grymt populär modell, annonserade begagnatpriser är snudd på sjukt höga trots att det finns många till salu.