Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid mot Jeep Renegade 4xe Plug-in Hybrid Limited
De lite udda bilvalen väcker alltid frågor. Inte så sällan har jag lust att knacka på sidorutan och fråga en bilförare varför hen valt just den bilen. För det finns så klart bilar där ute som inte riktigt passar in i mallen. Som är svåra att placera eller helt enkelt bara svåra att hitta riktigt viktiga säljargument för.
Som Renault Captur. Enligt Renault är det här den allra första lill-suven och en pionjär i bilbranschen. Men det är bara säljsnack. Det är svårt att se den lilla framhjulsdrivna bilen som en suv.
Jag hade en rörmokare en gång som kom åkande i en Renault Captur och han älskade bilen. Den hade, enligt honom, allt med bra insteg, enkel instrumentering, bra köregenskaper och tillräckligt med utrymme. Jag är säker på att den här rörmokaren skulle gilla Captur E-Tech Plug-in Hybrid. Med ett batteri på 9,8 kWh kan han köra fem WLTP-mil på el. Han skulle kunna stödladda hos kunderna och klara den mesta vardagskörningen på el.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa. Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se