Toyota Hilux mot Isuzu D-Max
Pickupen är praktisk, men prislappen avskräcker. Kanske därför som segmentveteranerna Toyota och Isuzu får kämpa hårdare om de alltmer sinande kunderna. Samtidigt är pickupen också ett livsstilsval. Med Toyota Hilux och Isuzu D-Max kan du förena båda nytta och nöje.
De som aldrig kört pickuper blir ofta förvånade över hur ”bruksiga” de känns när man sitter bakom ratten. Är man van vid en hyfsat ny personbil så är det här en resa tillbaka i tiden. Inredningen ser äldre och plastigare ut och upplösningen på displayer och skärmar är grövre och inte lika krispiga. Det känns billigare och mindre påkostat helt enkelt. Och då ska man komma ihåg att det här är fordon som kostar runt halvmiljonen i inköp.
Nu kanske vän av ordning protesterar. Det här är trots allt arbetsfordon, de ska vara grova och robusta. Och det är sant. Det de förlorar i finess på insidan tar de igen med råge i karaktär på utsidan. Både Hilux och D-Max har en vässad och aggressiv design, de riktigt utstrålar självförtroende och styrka. Här räds man inte skit under naglarna och oljespill på flaket. Det här är arbetsfordon för de som tycker att skåpbilar är för veklingar.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa. Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se