Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Nytta och nöje samtidigt. Gillar man materialsporter så är pickupen ett förträffligt fordon.Nytta och nöje samtidigt. Gillar man materialsporter så är pickupen ett förträffligt fordon.Nytta och nöje samtidigt. Gillar man materialsporter så är pickupen ett förträffligt fordon.
Nytta och nöje samtidigt. Gillar man materialsporter så är pickupen ett förträffligt fordon. Foto: Patrik Lindgren / Teknikens Värld

Toyota Hilux mot Isuzu D-Max

Premium Pickupen är praktisk, men prislappen avskräcker. Kanske därför som segmentveteranerna Toyota och Isuzu får kämpa hårdare om de alltmer sinande kunderna. Samtidigt är pickupen också ett livsstilsval. Med Toyota Hilux och Isuzu D-Max kan du förena båda nytta och nöje.

Sveriges hetaste dueller

I denna duell möts följande två bilar:

  • Isuzu D-Max Double Cab XRX
  • Toyota Hilux D-Cab D-4D 4WD Invincible

Denna duell plus allt övrigt exklusivt och unikt material på teknikensvarld.se får du tillgång till som prenumerant. Teckna din prenumeration längre ned på denna sida.

Sveriges hetaste dueller

I denna duell möts följande två bilar:

  • Isuzu D-Max Double Cab XRX
  • Toyota Hilux D-Cab D-4D 4WD Invincible

Denna duell plus allt övrigt exklusivt och unikt material på teknikensvarld.se får du tillgång till som prenumerant. Teckna din prenumeration längre ned på denna sida.

Sveriges hetaste dueller

I denna duell möts följande två bilar:

  • Isuzu D-Max Double Cab XRX
  • Toyota Hilux D-Cab D-4D 4WD Invincible

Denna duell plus allt övrigt exklusivt och unikt material på teknikensvarld.se får du tillgång till som prenumerant. Teckna din prenumeration längre ned på denna sida.

De som aldrig kört pickuper blir ofta förvånade över hur ­”bruksiga” de känns när man sitter bakom ­ratten. Är man van vid en hyfsat ny ­personbil så är det här en resa tillbaka i tiden. Inredningen ser äldre och plastigare ut och upplösningen på displayer och skärmar är grövre och inte lika krispiga. Det känns billigare och mindre påkostat helt enkelt. Och då ska man komma ihåg att det här är fordon som kostar runt halvmiljonen i inköp.
Nu kanske vän av ordning protesterar. Det här är trots allt arbetsfordon, de ska vara grova och robusta. Och det är sant. Det de förlorar i finess på insidan tar de igen med råge i karaktär på utsidan. Både Hilux och D-Max har en vässad och aggressiv design, de riktigt utstrålar självförtroende och styrka. Här räds man inte skit under naglarna och oljespill på flaket. Det här är arbetsfordon för de som tycker att skåpbilar är för veklingar.

LÄS PREMIUM GRATIS I EN VECKA

Få tillgång till hela Expressens digitala värld.

Allt detta ingår:

  • Alla artiklar på Expressen.se och i Expressen–appen
  • E-tidningen – upptäck dagens Expressen och utvalda magasin
  • Dela din prenumeration med upp till 3 personer
  • Ingen bindningstid – säg upp när du vill
Alla läsare kan använda den fria provperioden en gång. Därefter är priset 89 kr/mån. Tillsvidareprenumeration. Ingen bindningstid – säg upp när du vill.

Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.