Toyota Proace Verso Electric mot Proace Verso Diesel
Det här är en duell mellan två exakt likadana bilar. Den handlar om diesel mot el, liter mot kilowattimmar - men framför allt kronor och ören mot varandra. Vad ska du välja? Det beror helt och håller på hur du kör. Och var.
Toyota Proace Verso hade lika gärna kunnat heta Peugeot. Eller Opel. Eller nåt annat från den forna PSA-koncernen som nu ingår i den gigantiska skapelsen Stellantis där en hel hop bilmärken ska försöka nå så kallade synergieffekter för att landa på fötterna efter turbulensen i bilvärlden där alla tillverkare måste ha en elbil, en småbil, en kombi, flera suvar som drivs på alla möjliga olika sätt, ett vätgasprojekt och nån som forskar på solid state-batterier så inte nån avlägsen släkting till den karismatiske sydafrikanen Elon Musk dyker upp om några år med en superbil som drivs av luft och kodynga och har 200 mils räckvidd.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se