Test av tre lätta elmotorcyklar
Elmopederna är etablerade på marknaden men söker du mer knuff? Nu gör de lätta eldrivna motorcyklarna entré, vi har plockat ut tre olika modeller och tvingar motorcykellaget att knäppa hjälmspännet och ge sin dom på Elhästen Motorbike, Niu MQI GT Evo och Seat Mó.
Elmopeden var tidigare en udda fågel på de svenska vägarna men har blivit allt vanligare.
Men fordonstypen har sina brister. Som med allt eldrivet pratas det räckvidd men i mopedens fall är också topphastigheten på 45 kilometer i timmen ett hinder om man behöver leta sig ut på större vägar. Det kan vara en hårresande upplevelse att försöka hålla balansen i trafik som susar förbi i nästan den dubbla hastigheten.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se