Provkörning av Alfa Romeo 159 SW 1750
Det kryllar inte direkt av Alfa Romeo-bilar i Sverige men en helt ny importör och smartare modeller ska råda bot på detta.
2010 är ett stort – och viktigt – år för Alfa Romeo. Märket fyller 100 år, Fiat-koncernen har köpt upp amerikanska Chrysler och för svensk del innebär året även helt ny sälj- och importorganisation som har för avsikt att få upp de skamligt låga försäljningssiffrorna rejält. En ny Alfa Romeo i Sverige är en betydligt mer ovanlig syn än alla nya Porschar exempelvis.
159-modellen erbjuder kanske mellanklassens mest graciösa karosslinjer och jämte Mito och Giulietta märks det att modellen står mitt i livet. Designen är inte lika lekfull som hos småsyskonen, men likväl förbannat snygg.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se