Provkörning av Alfa Romeo Giulia 2,2 JTDM
Efter en extremt lång väntan är Giulia äntligen här. Sex år efter att 159-modellen försvann är det dags för efterträdaren Giulia att göra entré och redan vid första provkörningen kan vi konstatera att den är precis så galen och underbar som en Alfa ska vara.
Det här är nytt!
Kolfiber. Oavsett motoralternativ har Giulia en kardanaxel tillverkad i kolfiber för lägre vikt och bättre viktfördelning.
Viktfördelning. Alla versioner av nya Giulia har en viktfördelning på 50/50 mellan fram- och bakaxel.
Autobroms. Autobroms med radar och kamera som ser fotgängare ingår i standardutrustningen.
Aluminiummotorer. Alla fyrcylindriga motorer ingår i en ny motorfamilj där blocken tillverkas av aluminium.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa. Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se