Provkörning av Alfa Romeo Giulia 2,2 JTDM

Efter en extremt lång väntan är Giulia äntligen här. Sex år efter att 159-modellen försvann är det dags för efterträdaren Giulia att göra entré och redan vid första provkörningen kan vi konstatera att den är precis så galen och underbar som en Alfa ska vara.

Det här är nytt!

Kolfiber. Oavsett motoralternativ har Giulia en kardanaxel tillverkad i kolfiber för lägre vikt och bättre viktfördelning.

Viktfördelning. Alla versioner av nya Giulia har en viktfördelning på 50/50 mellan fram- och bakaxel.

Autobroms. Autobroms med radar och kamera som ser fotgängare ingår i standardut­rustningen.

Aluminiummotorer. Alla fyrcylindriga motorer ingår i en ny motorfamilj där blocken tillverkas av aluminium.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill