Provkörning av Audi e-tron 55 quattro
Byggd och konstruerad i Europa, anpassad för hela världen. Audi e-tron är första modellen ut från de tyska premiumbiltillverkarna – ren eldrift i familjebilstorlek. Den främsta styrkan är att e-tron inte känns så värst speciell jämförd med någon av övriga nya Audi.
Det här är nytt!
15 000
Kronor alltså. Köper den tvivelaktiga funktionen med kameror som ersätter de traditionella backspeglarna.
700
Den totala vikten på e-trons batteri som ligger platt monterat under hela golvet.
700
Igen, men antalet intressenter för nya Audi e-tron visar på ett stort kundintresse.
Komfort
Tyst som en Rolls-Royce på salssläta arabmotorvägar, mycket energi har lagts på att göra e-tron-färden så ljudlös som möjligt.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se