Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Audis första elektriska S-modell har 503 hästkrafter.
Audis första elektriska S-modell har 503 hästkrafter.
Audis första elektriska S-modell har 503 hästkrafter.
Audis första elektriska S-modell har 503 hästkrafter. Foto: Glenn Lindberg / Teknikens Värld

Provkörning av Audi e-tron S Sportback

Tre elmotorer, blixtrande prestanda, högt pris och S-logga. Räcker det för att skapa sportkänsla i stora och tunga Audi e-tron S Sportback?

Knack knack!
– Vilken tuff bil, är det den nya S-modellen?
– Ja, det är e-tron S, den är ungefär som vanliga e-tron fast lite snabbare.
– Hur långt kommer man med den?
– Jag var precis i Södertälje och laddade fullt vid Ionity och nu är det 27 mil kvar, så…det blir ungefär 32 mil på en laddning.
– Och sen kör man med bensinmotor då?
– Nej, den har ingen bensinmotor, det är bara el. Efter 32 mil tar det stopp.
– Oj…Det var inte så bra. Det är ju ungefär så långt jag kommer med min bil på en tank. Det är den där borta (en Lamborghini Huracan fulparkerad på handikapplats). Men den såg tuff ut i alla fall, ha de bra!

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill

Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.