Provkörning av Audi RS3 Sportback
Helt nya Audi RS3 är här och den har kvar den ikoniska femcylindriga motorn. Än så länge. Med finslipade vägegenskaper och bättre fyrhjulsdrift kan det vara den bästa RS3-versionen hittills.
Aten badar i sol under inflygningen men så snart dörrarna på flygplatsen glider upp plingar det i samtliga telefoner i närheten. ”Nödsituationsvarning: Allvarlig vädervarning i området”, inom några minuter har solsken vänts till ösregn och åska. Zeus har vaknat med åskviggen i högsta hugg.
Bakom ratten på nya Audi RS3 forceras vattenmassorna på de trånga gatorna ut från Aten. Vilket vaddjup RS3 har meddelar Audi inte, men troligen inte tillräckligt. I vanliga väderförhållanden är det också mindre relevant. Trots vattenmassorna och sportiga Pirelli P Zero-däck känns RS3 planterad även när vi letat oss ut på motorväg och upp i lite högre hastigheter.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se