Provkörning av BMW iX1 xDrive30
BMW X1 har gått från bakhjulsdrift till framhjulsdrift och nu till eldrift. När tredje generationen av BMW:s minsta suv äntrar marknaden ligger fokus på den helt eldrivna iX1.
Det här är den minsta elbilen BMW bygger just nu, vilket låter konstigt med tanke på att nya BMW iX1 är 4,5 meter lång och väger 2,1 ton. Men efter att den lilla filuren i3 tagits ur produktion i juli 2022 är iX1 minst i gänget, både i det elektrifierade i-gänget och i det upphöjda X-gänget.
Det är svårt att fylla de stora skor i3 lämnar efter sig. Ja, de är inte så stora rent fysiskt, men karaktärsmässigt tog den för sig mer än de flesta och vi är många som kommer att sakna det fulsnygga och charmiga kolfiberbygget med gristryne och cykelsmala hjul.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se