Foto: DS

Provkörning av DS 3 Crossback Puretech 155

Det är inga stora ord eller kaxiga affärsplaner. Det handlar inte om att förändra hela bilvärlden eller vända upp och ner på alla begrepp. Det är inte något i stil med Tesla, Lynk & Co, Polestar eller för den delen Cupra. Det är i stället den franska evolutionen.

Matematiken bakom det nya bilmärket DS är enkel och logisk. Så gott som alla analytiker är överens om att det kommer att säljas fler och fler bilar i världen framöver. Och på en ökande marknad ökar de lite dyrare, finare och lyxiga bilarna allra mest. Premiummärken som Mercedes, Audi, BMW och Volvo svarar för cirka 11 procent av all bilförsäljning.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 79 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill