No.1 har bland annat längre skärmar än Scrambler-versionen du ser här. Foto: Patrik Lindgren / Teknikens Värld

Provkörning av elmotorcykeln RGNT Scrambler

Med modern teknik i klassisk ­förpackning ska svenska RGNT locka hojåkare som vill lätta sitt miljösamvete. Vi provkör nya elmotorcykeln som tillverkas i Kungsbacka.

Temperaturen står på strax över nollan när Jonathan Åström rullar ut Scramlerversionen från RGNT ur en skåpbil på en av Kungsholmens bakgator. Designen känns tryggt välbekant och ser liksom ut som bilden man får i huvudet när man tänker på en motorcykel. Motorcykeldesign 1.0. En form som må vara relativt enkel men tack vare det även tidlös. Det finns en anledning till att designen hos motorcyklar som Honda CB och Triumph Bonneville står sig än i dag sisådär femtio år efter de lanserades.

Det här är nytt

Märke
RGNT är ett nytt svenskt företag som grundades 2018.

Eldrift
Med navmotor får de plats med så stort batteri som möjligt.

Svensk tillverkning
Produktionen sker i Kungsbacka och man tillverkar en motorcykel per dag.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 79 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill