Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Frontspoilern med de stående ”pelarna” styr luftströmmarna till den plana undersidan.
Frontspoilern med de stående ”pelarna” styr luftströmmarna till den plana undersidan.
Frontspoilern med de stående ”pelarna” styr luftströmmarna till den plana undersidan.
Frontspoilern med de stående ”pelarna” styr luftströmmarna till den plana undersidan.

Provkörning av Ferrari 488 GTB

Ibland händer det. Att man blir förvånad trots att man förberett sig, att man blir överväldigad trots att man visste att det skulle bli bra. Ferrari 488 GTB är en sådan händelse. Den går så fort och accelererar så snabbt och styr in så bra och bromsar så bra så att Marcus Engström fortfarande kippar efter andan. 0-100 km/h på tre sekunder. 0-200 km/h på 8,3. Toppfart över 330 km/h. Världsklass, helt enkelt. Hemligheten är Ferraris första ”performance-turbo”, som de säger i Maranello. Plus en hel del andra godsaker.

Första intrycket

Det här är den absolut skarpaste bil jag har kört. I alla hänseenden. Acceleration, kurvtagning, bromsar, design. Och vi vet, den är jättedyr, men den är värd varenda krona.

Knivskarp

10/10

Prisvärd

10/10

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill

Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.