Provkörning av Ferrari GTC4Lusso

Vad många andra skulle kalla ett ansiktslyft blir till en ny modell hos Ferrari. Men under ytan visar sig en delvis ny bil med ännu tydligare GT-ambitioner. Ferrari för fyra. Med fyrhjulsdrift. Och fyrhjulsstyrning!

Det här är nytt!

4RM-S-systemet.

GTC4Lusso styr även med bakhjulen. Utöver detta sköter systemet om differentialerna, stötdämparinställningar samt antisladdsystemet.

Fintrimning under huven.

Teknikerna har masserat fram ytterligare 30 hästkrafter.

Bättre aerodynamic.

Ferrari uppger att formen är sex procent bättre luftmotståndsmässigt.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill