Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Den nya fronten är betydligt kaxigare och i stil med Fords Kinetic design.
Den nya fronten är betydligt kaxigare och i stil med Fords Kinetic design.
Den nya fronten är betydligt kaxigare och i stil med Fords Kinetic design.
Den nya fronten är betydligt kaxigare och i stil med Fords Kinetic design.

Provkörning av Ford C-Max 1,8 Flexifuel

Förfinad exteriör, detaljjusterad interiör men samma gamla trötta etanolmotor. Miljöbilsrabatten gör ändå att de flesta väljer denna motor till C-Max – en körglad höghusversion av Ford Focus.

Första intrycket #126

Det nya utseendet är ett fall framåt, men den förbättrade inredningen är ändå inte helt bra. Etanolmotorn lika trist som tidigare, det körglada chassit är räddningen.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill

Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.