Provkörning av Ford Explorer PHEV
Ford Explorer imponerar med väldigt låg förbrukning i den europeiska körcykeln. Men där stannar i princip också hyllningarna. För det är svårt att förstå hur Ford ska klara konkurrensen från bilar som BMW X7 och Mercedes GLS.
Det här är nytt!
Ny generation.
Explorer är ny både på ut och insidan.
Laddhybrid.
Elmotor på 75 kW kopplad till ett batteri på 13,6 kWh ska ge 40 kilometers räckvidd.
EcoBoost-motor.
Treliters V6:a på 457 hästkrafter kopplad till en 10-växlad automatlåda.
Infotainment.
En helt ny stående 12,3 tums skärm pryder instrumentbrädan.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se