Foto: Linus Pröjtz

Provkörning av Ford Focus Active 2,0 EcoBlue

Ford Focus med högre markfrigång, åttaväxlad automatlåda och största diesel­motorn i programmet – är den riktigt bra eller bara ett sätt att fylla ett hål i utbudet?

Det här är nytt!

Active

Utseendemässigt skiljer sig Active genom sina plastskärmbreddare, tröskelskydd och hasplåtsliknande aluminiumfärgade detaljer.

Högre markfrigång

Active är höjd 30 mm jämfört med standard Focus.

Två nya körlägen

Utöver Normal, Sport och Eco så kan vi nu även välja mellan inställningarna Slippery och Trail – de två sistnämnda är unika för Active-versionen.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 79 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill