Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Honda Vezel, som här i Sverige heter HR-V.
Honda Vezel, som här i Sverige heter HR-V.
Honda Vezel, som här i Sverige heter HR-V.
Honda Vezel, som här i Sverige heter HR-V.

Provkörning av Honda HR-V 1,5 i-VTEC

Honda återupplivar modellnamnet HR-V för en modell i en av få bilklasser som växer i Europa – lilla suv-klassen. Och det är en bil med inte bara utseendemässiga höjdpunkter – förutsatt att du väljer diesel.

Första intrycket

Med bensinmotor kan du hålla gaspedalen stumt mot mattan länge och ändå fartmässigt riskera misstas för mopedbil. Med diesel faller bitarna på plats, och HR-V är riktigt trevlig att köra. Således, välj diesel.

Innovativ

3/10

Prisvärd

7/10

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill

Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.