Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Honda Vezel, som här i Sverige heter HR-V.Honda Vezel, som här i Sverige heter HR-V.Honda Vezel, som här i Sverige heter HR-V.
Honda Vezel, som här i Sverige heter HR-V.

Provkörning av Honda HR-V 1,5 i-VTEC

Premium Honda återupplivar modellnamnet HR-V för en modell i en av få bilklasser som växer i Europa – lilla suv-klassen. Och det är en bil med inte bara utseendemässiga höjdpunkter – förutsatt att du väljer diesel.

Första intrycket

Med bensinmotor kan du hålla gaspedalen stumt mot mattan länge och ändå fartmässigt riskera misstas för mopedbil. Med diesel faller bitarna på plats, och HR-V är riktigt trevlig att köra. Således, välj diesel.

Innovativ

3/10

Prisvärd

7/10

LÄS PREMIUM GRATIS I EN VECKA

Få tillgång till hela Expressens digitala värld.

Allt detta ingår:

  • Alla artiklar på Expressen.se och i Expressen–appen
  • E-tidningen – upptäck dagens Expressen och utvalda magasin
  • Dela din prenumeration med upp till 3 personer
  • Ingen bindningstid – säg upp när du vill
Alla läsare kan använda den fria provperioden en gång. Därefter är priset 89 kr/mån. Tillsvidareprenumeration. Ingen bindningstid – säg upp när du vill.

Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.