Provkörning av Hyundai Ioniq
Premium Hyundai Ioniq som hybrid är en utmanare till Toyota Prius. Och med den elektriska varianten med 28 mils räckvidd får även Nissan Leaf se upp.
Det här är nytt!
Växlar. Hyundai ratar steglös CVT och ger sin hybrid dubbelkopplingslåda.
Litium. Hyundais hybrid har litiumpolymerbatterier. Effektivare än Toyotas nickelmetalldito. Säger Hyundai i alla fall.
Tre olika. Ioniq är först med både elbil, plug-in och hybrid i samma bil.
Strömlinjeformad. Luftmotståndet är 0,24 cW. Av en händelse exakt samma som Tesla Model S.
LÄS PREMIUM GRATIS I EN VECKA
Få tillgång till hela Expressens digitala värld.

Allt detta ingår:
- Alla artiklar på Expressen.se och i Expressen–appen
- E-tidningen – upptäck dagens Expressen och utvalda magasin
- Dela din prenumeration med upp till 3 personer
- Ingen bindningstid – säg upp när du vill
Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se