Provkörning av Hyundai Ioniq 5 77,4 kWh AWD Advanced
Vissa uppdateringar spelar större roll än andra. Hyundai har förbättrat fjädringskomforten med hjälp av lite teknisk fiffighet. Skillnaden är oväntat stor mot föregångaren.
Först går det inte att komma in i bilen. Dörrhandtagen som ska fällas ut när man låser upp bilen vägrar flärpa ut ur dörren. De är fastfrusna. Efter lite milt våld och värmande med handen ploppar de ut ändå och det går att köra iväg.
Sedan hittar jag inga knappar för stolsvärmen, de är gömda långt ned i någon skärmmeny. Växelväljaren är underlig också, en stock som sticker ut från rattstången som man ska vrida på. Och varför är det så svårt att hitta fram till kupéns klimatinställningar? Knappar finns för lufttemperatur, men inte för stols- eller rattvärme. Överhuvudtaget är förarmiljön lite rörig, med överlastad grafik i skärmarna och knappar utspridda högt och lågt.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se