Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
När flera konkurrenter lämnat pickupmarknaden står Isuzu ensam i fokus.
När flera konkurrenter lämnat pickupmarknaden står Isuzu ensam i fokus.
När flera konkurrenter lämnat pickupmarknaden står Isuzu ensam i fokus.
När flera konkurrenter lämnat pickupmarknaden står Isuzu ensam i fokus. Foto: Patrik Lindgren / Teknikens Värld

Provkörning av Isuzu D-Max Double Cab XRX

Vi rullar ihop sladden en stund och stänger av laddboxen. I stället väljer jag dieselpumpen på macken, kastar upp en lastpall på flaket och sätter mig tillrätta i nya Isuzu D-Max. En riktig pickup – en av få.

För fyra, fem år sedan kunde pickupköparen välja mellan bilar från Ford, Mercedes, Nissan, Fiat, Toyota, Renault, Mitsubishi, Volkswagen och Isuzu. Och det fanns de som sörjde att Skoda slutat sälja bilar med flak i Sverige. Men bilvärlden förändras – snabbt.
Mercedes har slutat bygga sin X-klass. Renault ska få ansvaret för Europa och sparkar bort koncernkompisarna Nissan och Mitsubishi. Samtidigt inleder Ford och Volkswagen ett samarbete på en ny plattform.

Det här är nytt

Längre

Hela karossen har förlängts och blivit större.

Motor

Dieseln har försetts med AdBlue och kan köras på HVO100.

Säkerhetssystem

Adaptiv farthållare, kameror och autobroms. 

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill

Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.