Provkörning av Isuzu D-Max Double Cab XRX
Vi rullar ihop sladden en stund och stänger av laddboxen. I stället väljer jag dieselpumpen på macken, kastar upp en lastpall på flaket och sätter mig tillrätta i nya Isuzu D-Max. En riktig pickup – en av få.
För fyra, fem år sedan kunde pickupköparen välja mellan bilar från Ford, Mercedes, Nissan, Fiat, Toyota, Renault, Mitsubishi, Volkswagen och Isuzu. Och det fanns de som sörjde att Skoda slutat sälja bilar med flak i Sverige. Men bilvärlden förändras – snabbt.
Mercedes har slutat bygga sin X-klass. Renault ska få ansvaret för Europa och sparkar bort koncernkompisarna Nissan och Mitsubishi. Samtidigt inleder Ford och Volkswagen ett samarbete på en ny plattform.
Det här är nytt
Längre
Hela karossen har förlängts och blivit större.
Motor
Dieseln har försetts med AdBlue och kan köras på HVO100.
Säkerhetssystem
Adaptiv farthållare, kameror och autobroms.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se