Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Jaguar ska bli elbilsmärke. Sen nån gång. Tills dess njuter vi av 300 fossila hästkrafter.
Jaguar ska bli elbilsmärke. Sen nån gång. Tills dess njuter vi av 300 fossila hästkrafter.
Jaguar ska bli elbilsmärke. Sen nån gång. Tills dess njuter vi av 300 fossila hästkrafter.
Jaguar ska bli elbilsmärke. Sen nån gång. Tills dess njuter vi av 300 fossila hästkrafter. Foto: Jaguar

Provkörning av Jaguar XF P300 R-Dynamics SE

Jag letar efter hybridläget men hittar bara sport. Jag gräver i bagageluckan efter laddsladden men det är tomt. Allt jag ­hittar i Jaguar XF P300 är 300 hästkrafter, fyrcylindrig bensinmotor, fyrhjulsdrift och massor av bilglädje.

Det står två Jaguar XF under ett par träd utanför hotellet där Jaguar och Land Rover tillsammans visar ett flertal modeller. Mest spring är det runt suvarna E-Pace, F-Pace samt Land Rover Defender. De två Jaguar XF P300 får mestadels stå parkerade.
När jag ber om nycklarna kommer det glada tillrop och ett ”visst, självklart”. De två ”J” som finns i de nydesignade lyktorna hälsar mig välkommen. På sedvanligt maner vid en mitt-i-livet-uppdatering har lyktor och stötfångare fått nytt utseende. 

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill

Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.