Provkörning av Lexus IS 300h

Teknikerna hos Lexus har fått en läxa: ”Gör IS-modellen mer körglad och för guds skull, se till att den kan bromsa själv. Annars är vi ute ur matchen”. Nu ska vi se hur de klarat uppgiften, när magister Borglunds examinerar!

Det här är nytt!

Chassi.

Främre undre bärarm i gjuten aluminium, styvare bussningar, omkalibrerade stötdämpare samt uppgraderad mjukvara till styrningen.

Utseende.

Ny front med LED-ljus, större luftintag och “vassare” spindelgrill. Bak nya bakljusglas och slutrör.

Interiör.

Finare material, nya knappar på ratten, tillfixad i smått.

Säkerhet.

Den stora grejen är autobroms.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill