Provkörning av Lexus IS 300h
Teknikerna hos Lexus har fått en läxa: ”Gör IS-modellen mer körglad och för guds skull, se till att den kan bromsa själv. Annars är vi ute ur matchen”. Nu ska vi se hur de klarat uppgiften, när magister Borglunds examinerar!
Det här är nytt!
Chassi.
Främre undre bärarm i gjuten aluminium, styvare bussningar, omkalibrerade stötdämpare samt uppgraderad mjukvara till styrningen.
Utseende.
Ny front med LED-ljus, större luftintag och “vassare” spindelgrill. Bak nya bakljusglas och slutrör.
Interiör.
Finare material, nya knappar på ratten, tillfixad i smått.
Säkerhet.
Den stora grejen är autobroms.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se