Provkörning av Lotus Evora 400 2+2 IPS
Lotus är överlevare av rang. Produktionsvolymen är liten men spiriten hos Hethelfolket är oftast hög och stark. Senast ut i raden av modeller är uppdaterade Evora 400 som sägs vara firmans snabbaste gatbil någonsin. Vi kör på allmän väg och tar även ett par varv runt Mantorp Park för att känna på pulsen!
Det här är nytt!
Look
Ny design på frontparti och bakspoiler piffar upp det tioåriga grundutseendet.
Lättvikt
Evora 400 är drygt 40 kilo lättare.
2+2
I och med faceliften erbjuds Evora 400 nu alltid med (trångt) baksäte. 406. Det egentliga hästkraftsantalet. Bilen borde heta “Evora 406”.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se