Provkörning av Mercedes-AMG G 63
Vill man synas är nya Mercedes-AMG G 63 ett säkert kort. Det kommer att slängas blickar av avund, åtrå, avundsjuka och kanske även en gnutta avsky efter en när man glider ned längs paradgatan i storstädernas centrum. Men är G-klassen numer bara en tjänstebil för oligarker eller har den kvar de terrängegenskaperna och den råhet som ledde den till framgång?
Det här är nytt!
Interiör
Nya G-klass har en helt omarbetad interiör med element som känns igen från bland annat S-klass.
Framvagn
G-klassen har begåvats med individuell hjulupphängning fram.
Dörrar
Dubbelt så tjocka dörrar för ökad säkerhet och ljudisolering. Ljudet från låsmekanismen går att likna vid omladdning av ett stort vapen.
Motor
Downsizing – från 5,5 liters V8 till 4,0.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se