Provkörning av Mercedes E 400 Cabriolet 4Matic
Det är inte utan att man känner sig onödigt välbärgad, sittandes i en flott, blänkande, spritt ny och vräkig cabriolet på slingriga alpvägar i skuggan av Mont Blanc. Det är nästan så man blir avundsjuk på sig själv.
Det här är nytt!
Ny förälder
E-klass Cabriolet bygger på E-klass Coupé samt Sedan och skillnaden är stor mot förra cabrioletmodellen, där förra C-Klass fick stå för arkitekturen.
Suffletten
Den är tillverkad i många skikt där ett är speciellt framtaget för att dämpa ljud, det är lika tyst i Cabriolet med taket uppfällt som i Coupé.
Aircap
För reducering av blåst i baksätet finns Aircap där en vindavvisare fälls upp ur rutramen och en vindstopper kommer upp bakom baksätet.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se