Provkörning av Mercedes G 500 4x4²
Gula faran. Monstertrucken. Bärgningsbilen. Kära namn på ett fantastiskt och fullständigt knasigt barn. Vi ger oss ut i både trafik och terränglåda med Mercedes galna G 500 4x4².
Det här är nytt!
Markfrigång: Hela 45 centimeter tack vare att drivaxlarna inte går in i hjulens centrum. Så kallade portalaxlar.
Motor: Anpassad version av fyraliters-V8:an som sitter i AMG GT. 422 hästkrafter och 610 newtonmeter.
Spårvidd: 30 millimeter bredare än en vanlig G-klass.
Vadningsdjup: En meter. Du tar dig med andra ord fram lite var som helst med denna maskin.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se