Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Full fart spar tid. Dock ej pengar. Bilen drog 2,28 liter per mil under provkörningen.
Full fart spar tid. Dock ej pengar. Bilen drog 2,28 liter per mil under provkörningen.
Full fart spar tid. Dock ej pengar. Bilen drog 2,28 liter per mil under provkörningen.
Full fart spar tid. Dock ej pengar. Bilen drog 2,28 liter per mil under provkörningen.

Provkörning av Mercedes G 500 4x4²

Gula faran. Monstertrucken. Bärgningsbilen. Kära namn på ett fantastiskt och fullständigt knasigt barn. Vi ger oss ut i både trafik och terränglåda med Mercedes galna G 500 4x4².

Det här är nytt!

Markfrigång: Hela 45 centimeter tack vare att drivaxlarna inte går in i hjulens centrum. Så kallade portalaxlar.

Motor: Anpassad version av fyraliters-V8:an som sitter i AMG GT. 422 hästkrafter och 610 newtonmeter.

Spårvidd: 30 millimeter bredare än en vanlig G-klass.

Vadningsdjup: En meter. Du tar dig med andra ord fram lite var som helst med denna maskin.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill

Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.