Provkörning av Mercedes GLC 220 d 4Matic
Mercedes storsäljande, mellanstora suv GLC har överlevt elektrifieringsvågen, genom att delvis låta sig elektrifieras. Vi kör andra generationen GLC och hinner knappt imponeras innan det roliga tar slut.
Det händer ingenting när vi rycker i växelspaken. Uppåt eller nedåt, indikatorn på instrumenteringen framför ratten visar fortfarande att den nioväxlade automatlådan är kvar i läge P. Stänger av, kliver ur, låser bilen, låser upp, kliver in, startar om och provar igen. Samma resultat. Den här bilen kommer inte röra sig ur fläcken.
Vi är endast knappt fem mil in på provkörningen och har stannat till på en pendlarparkering norr om Uppsala och kommer inte härifrån. Utanför är det årets hittills kallaste dag och eftersom klockan närmar sig halv tre har mörkret börjat lägga sig. Ett snabbt tryck på Mercedes Me-knappen uppe i taket kopplar oss till Mercedes som skickar en bärgare för att hämta bilen, och därmed är det slut på den här provkörningen.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se