Provkörning av Mercedes GLE 300 d 4Matic
USA-bygget Mercedes GLE trotsar den allmänna samhällskritiken och fortsätter på förutbestämd rutt. Fullstor suv är kanske inte det mest politiskt korrekta att köra 2019, men ack så njutningsfullt. Vi provar för fulla muggar i Texas, på prärien, i bergen och längs ändlösa highways.
Det här är nytt!
Tuscaloosa
I Alabama, USA, har Mercedes tillverkat över två miljoner suvar sedan 1995.
E-Active Body Control
Ensam om att erbjuda individuell styrning av fjädring samt stötdämpning på varje enskilt hjul.
48-volt
Elektronisk start- och extraskjutshjälp ökar vridmomentet med +250 Nm och effekten med +22 hk. Till en början enbart på bensinaren GLE 450.
MBUX
Mercedes egenutvecklade gränssnitt mellan förare-bil. Instrumentpanelen löper över mer än halva bilens inre bredd och röststyrs med ”Hey Mercedes”-kommando.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se