Provkörning av MG5 Electric
Med låga leasingpriser har MG profilerat och etablerat sig i Sverige och nu kommer en helt eldriven version av svenskens tidigare favorit, kombin. Här är nya MG5.
✓ Så är den att köra.
✓ Så långt kommer du mellan laddningarna.
✓ Så bra är bagageutrymmet.
✓ Så låg blir din månadskostnad.
På en kaj vid Nääs fabrikers tegelfasader utanför Göteborg står fyra av de hetaste elbilarna på marknaden just nu. Man har haft så bråttom att få ut bilarna att de inte hunnit slänga in några mattor i kupén. MG5 har nämligen potential att bli vad Tesla Model 3 inte riktigt kunde leva upp till. En elbil med rimlig prislapp för folket. Något som MG nosade på redan förra året med suven MG ZS som direkt gjorde märket till en snackis och köerna ringlade utanför butikerna, bokstavligt talat. MG har sålt så pass bra här att märket ser Sverige som dess viktigaste marknad i EU. Men dit räknas såklart inte Norge eller dess forna hemmarknad Storbritannien.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se