Provkörning av Nio ET5 Long Range
Premium Hittills har vi sett stora suvar och lyxsedaner från kinesiska Nio. Men nu kommer den mindre ET5 som vill slå sig in i mellanklassegmentet. Vi har provkört och hittat både plus och minus.
Fokusera! Gapar en ljudlig kvinnoröst när jag förtvivlat försöker hitta menyerna för att stänga av alla pling och pip som varnar för att man övertrasserat hastighetsgränsen eller att en filmarkering befinner sig inom synhåll för bilen.
I många av de nya bilarna som hittar hit från Kina finns någonting övervakningsfetischistiskt, att den som kan störa uppmärksamheten mest vinner. Visst har vi vant oss vid att en försiktig kaffekoppssymbol kan dyka upp i instrumentpanelen när man har kört några timmar, att det är dags att ta paus, men nu blir man utskälld av en tant när man råkat peta på skärmen i en sekund.
LÄS PREMIUM GRATIS I EN VECKA
Få tillgång till hela Expressens digitala värld.

Allt detta ingår:
- Alla artiklar på Expressen.se och i Expressen–appen
- E-tidningen – upptäck dagens Expressen och utvalda magasin
- Dela din prenumeration med upp till 3 personer
- Ingen bindningstid – säg upp när du vill
Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se