Provkörning av Nissan Juke Hybrid
Premium Nissan elektrifierar lilla Juke och ger den extra effekt som hybrid. Vi provkör för att se hur Juke klarar sig utan laddkabel.
Likt floden Wisła ringlar jag mig fram längs småvägarna kring Krakow i södra Polen och Nissan Jukes skarpa linjer står i bjärt kontrast mot landskapet. Liksom de många halvfärdiga äldre hus med övervuxna trädgårdar jämte nya lyxbyggen som står tomma. Vägen är asfalterad men kan liknas vid ett lapptäcke med både gropar och förhöjningar. Trots det känns Juke trygg på vägen och den hårt satta fjädringen jobbar effektivt för att svälja det mesta på ett okej sätt. Styrningen är förvånansvärt vass och förmedlar en bra känsla när vi far fram.
LÄS PREMIUM GRATIS I EN VECKA
Få tillgång till hela Expressens digitala värld.

Allt detta ingår:
- Alla artiklar på Expressen.se och i Expressen–appen
- E-tidningen – upptäck dagens Expressen och utvalda magasin
- Dela din prenumeration med upp till 3 personer
- Ingen bindningstid – säg upp när du vill
Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se