Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Ett mer städat utseende än föregångaren men fortfarande med en hel del likheter.
Ett mer städat utseende än föregångaren men fortfarande med en hel del likheter.
Ett mer städat utseende än föregångaren men fortfarande med en hel del likheter.
Ett mer städat utseende än föregångaren men fortfarande med en hel del likheter. Foto: Nissan

Provkörning av Nissan Juke Hybrid

Nissan elektrifierar lilla Juke och ger den extra effekt som hybrid. Vi provkör för att se hur Juke klarar sig utan laddkabel.

Likt floden Wisła ringlar jag mig fram längs småvägarna kring Krakow i södra Polen och Nissan Jukes skarpa linjer står i bjärt kontrast mot landskapet. Liksom de många halvfärdiga äldre hus med övervuxna trädgårdar jämte nya lyxbyggen som står tomma. Vägen är asfalterad men kan liknas vid ett lapptäcke med både gropar och förhöjningar. Trots det känns Juke trygg på vägen och den hårt satta fjädringen jobbar effektivt för att svälja det mesta på ett okej sätt. Styrningen är förvånansvärt vass och förmedlar en bra känsla när vi far fram.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill

Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.