Provkörning av Peugeot 208 Allure PureTech 100
Peugeot envisas med sin lilla ratt och en instrumentering som kräver att du har ratten i knät. Men klarar du av den körställningen kan du möta nya Peugeot 208 med ett öppet sinne. Jo, en sak till, lilla 208 kräver ett stort tålamod.
Det här är nytt!
Plattformen.
Ny plattform betyder lägre vikt, plats för batteri för en elbilsversion och flera tekniska finesser.
Elbilen.
e-208 blir en ny tredje drivlina för 208-familjen. 34 mils räckvidd och möjlighet att snabbladda. Lanseringspriset för elbilen börjar på 359 900 kronor – före miljöbilspremien.
Instrumenteringen.
208 får Peugeots lilla ratt och en stor bildskärm ovanpå instrumentbrädan. Även touchknapparna.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se