Provkörning av Peugeot 308 GTi
Peugeot ger sig in i den framhjulsdrivna effektkampen med 308 GTi, en bil för den som vill vända keps… förlåt, baskern bak och fram. Men kan högre pris och lägre effekt än värsta konkurrenten räcka?
Det här är nytt!
Torsendiff. Standard på 308 GTi. Fördelar kraften mellan framhjulen.
270 hk. 308 GTi finns även i en 250-hästarsversion, men den tas inte in till Sverige.
Coupe Franche. 308 GTi kan fås med den rödsvarta lackeringen Coupe Franche (franska för rakt snitt).
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se