Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator

Provkörning av Polestar 2 BST Edition 270

Polestar-chefens favorit har blivit ny toppmodell. Men det betyder inte fler hästkrafter eller mer räckvidd. Allt handlar om ännu styvare chassi, bättre bromsar och optimerade stötdämpare.

Senast vi fick känna på Polestar ”Beast” var platsen Gotlands Ring. Då var det en koncept­il byggd i ett exemplar. Ursprungligen Polestarchefen Thomas Ingenlaths idé, en bil som skulle sättas in i backracet på Goodwoods Festival of Speed.
Nu har det gått ett år, och av konceptbilen har det blivit en serietillverkad slutprodukt.

Det här är nytt

Chassi

Sänkt med 25 millimeter.

Öhlins-dämpare

Ställbara stötdämpare från Öhlins.

21-tumsfälgar

Största ­fälgarna för att få plats med Brembo-oken.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill

Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.