Provkörning av Polestar 2 BST Edition 270
Polestar-chefens favorit har blivit ny toppmodell. Men det betyder inte fler hästkrafter eller mer räckvidd. Allt handlar om ännu styvare chassi, bättre bromsar och optimerade stötdämpare.
Senast vi fick känna på Polestar ”Beast” var platsen Gotlands Ring. Då var det en konceptil byggd i ett exemplar. Ursprungligen Polestarchefen Thomas Ingenlaths idé, en bil som skulle sättas in i backracet på Goodwoods Festival of Speed.
Nu har det gått ett år, och av konceptbilen har det blivit en serietillverkad slutprodukt.
Det här är nytt
Chassi
Sänkt med 25 millimeter.
Öhlins-dämpare
Ställbara stötdämpare från Öhlins.
21-tumsfälgar
Största fälgarna för att få plats med Brembo-oken.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se