Provkörning av Polestar 2
Volvos eget elbilsmärke Polestar rustar för framtiden. Efter GT-laddhybriden Polestar 1 kommer den betydligt mer folkliga Polestar 2, som började sina dagar som en lill-Volvo men som stöpts om för att möta konkurrens från hårdaste rivalen, Tesla Model 3. Vi provkör förserietillverkade bilar på Volvos hemliga testbanor.
Det här är nytt!
Elbil
Polestar 2 drivs av dubbla elmotorer på totalt 408 hästkrafter. Batterikapaciteten är 78 kWh.
Halvkombi
”Fastback” kallar Polestar nya PS2:an. Men i grunden är det en praktisk halvkombi.
Gränssnitt och användarfunktion precis som hos en mobiltelefon.
Lättfattligt
Öhlins. Performance Pack kostar 60 000 kronor och höjer körnerven hos Polestar 2, mycket lull-lull för pengarna.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se