Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Nya LED-varselljus, ny form på luftintagen och nya dörrhandtag gör att du känner igen nya 911.Nya LED-varselljus, ny form på luftintagen och nya dörrhandtag gör att du känner igen nya 911.Nya LED-varselljus, ny form på luftintagen och nya dörrhandtag gör att du känner igen nya 911.
Nya LED-varselljus, ny form på luftintagen och nya dörrhandtag gör att du känner igen nya 911.

Provkörning av Porsche 911 Carrera S

Premium På utsidan syns det knappt, men på insidan händer det mycket med den klassiska nioelvan. Sugmotorerna är borta, nu är det dubbel turboladdning och mindre cylindervolym som är melodin. Låt oss ta reda på om den låter lika bra som tidigare.

Det här är nytt!

Dubbelturbo. Carrera-modellerna av 911 är för första gången överladdade, med ett turboaggregat på varje sida om motorn.

4-hjulsstyrning. Nu finns bakaxelstyrningen som tillval till Carrera S. Systemet är det samma som på 911 Turbo och GT3.

PASM. Adaptiva fjädringssystemet ingår numera i standardutrustningen till alla Carrera-modeller.

LÄS PREMIUM GRATIS I EN VECKA

Få tillgång till hela Expressens digitala värld.

Allt detta ingår:

  • Alla artiklar på Expressen.se och i Expressen–appen
  • E-tidningen – upptäck dagens Expressen och utvalda magasin
  • Dela din prenumeration med upp till 3 personer
  • Ingen bindningstid – säg upp när du vill
Alla läsare kan använda den fria provperioden en gång. Därefter är priset 89 kr/mån. Tillsvidareprenumeration. Ingen bindningstid – säg upp när du vill.

Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.