Provkörning av Porsche 911 Carrera S
Premium På utsidan syns det knappt, men på insidan händer det mycket med den klassiska nioelvan. Sugmotorerna är borta, nu är det dubbel turboladdning och mindre cylindervolym som är melodin. Låt oss ta reda på om den låter lika bra som tidigare.
Det här är nytt!
Dubbelturbo. Carrera-modellerna av 911 är för första gången överladdade, med ett turboaggregat på varje sida om motorn.
4-hjulsstyrning. Nu finns bakaxelstyrningen som tillval till Carrera S. Systemet är det samma som på 911 Turbo och GT3.
PASM. Adaptiva fjädringssystemet ingår numera i standardutrustningen till alla Carrera-modeller.
LÄS PREMIUM GRATIS I EN VECKA
Få tillgång till hela Expressens digitala värld.

Allt detta ingår:
- Alla artiklar på Expressen.se och i Expressen–appen
- E-tidningen – upptäck dagens Expressen och utvalda magasin
- Dela din prenumeration med upp till 3 personer
- Ingen bindningstid – säg upp när du vill
Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se