Provkörning av Porsche 911 Carrera S
På utsidan syns det knappt, men på insidan händer det mycket med den klassiska nioelvan. Sugmotorerna är borta, nu är det dubbel turboladdning och mindre cylindervolym som är melodin. Låt oss ta reda på om den låter lika bra som tidigare.
Det här är nytt!
Dubbelturbo. Carrera-modellerna av 911 är för första gången överladdade, med ett turboaggregat på varje sida om motorn.
4-hjulsstyrning. Nu finns bakaxelstyrningen som tillval till Carrera S. Systemet är det samma som på 911 Turbo och GT3.
PASM. Adaptiva fjädringssystemet ingår numera i standardutrustningen till alla Carrera-modeller.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se