Provkörning av Porsche 911 Carrera S Cabriolet
Porsche 911 har blivit, större, snabbare, bättre och inte minst dyrare. Vi är i Grekland för att se om vi tappar hakan när 911 tappar taket.
Det här är nytt!
Motor
450 hk och 530 Nm. Partikelfilter har tillkommit.
Fetare
46 mm bredare spårvidd fram och 39 mm bak för Carrera S. 4S är nu inte bredare än vanliga S.
PASM
Ställbara dämpare för första gången på 911 cabriolet.
Kaross
Mer aluminium än tidigare och nya motorfästen för att styva upp bilen och minska vibrationer.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se